dinsdag 7 juli 2009

vraag maar raak: Namyats

Ik speelde laatst op Stepbridge en opende 4 (Namyats) om een goede 4 opening aan te geven. 4 ging één down, maar er zat 4 voor de tegenpartij in. Één van mijn tegenstanders (met een hele rij sterren) zei dat Namyats de grootste onzin is die je kan spelen. Is het onzinnig om Namyats te spelen?

Corretje

Beste Corretje,
dank voor de eerste lezersvraag!
Zelf houd ik niet zo van Namyats. Ik speel vier laag het liefst als natuurlijke preempt. En ik zou het ook niet aanraden om te spelen. Want het is het handigst om het bod goed te omschrijven (bijvoorbeeld een dichte achtkaart met maximaal een heer ernaast), en dan komt het wel erg weinig voor. Maar om nou te zeggen dat het onzin is, gaat me wat te ver. Bertens-Bakkeren, één van de meest succesvolle Nederlandse paren, spelen het bijvoorbeeld wel.
Zou het resultaat op het spel misschien invloed hebben gehad op de mening van de sterspeler?

1 opmerking:

  1. Ik wil niet echt reageren (hoewel ik ook denk dat de druiven een beetje zuur waren), maar alleen kijken of het lukt om te reageren...

    BeantwoordenVerwijderen