woensdag 26 mei 2010

ruitenacht



Wat bied je?

Donderdagavond, Nederland-Angelini/IJsland, eerste set. We spelen tegen twee IJslanders die acht down zijn gegaan op vier spellen, maar die we nog niet hebben gedoubleerd. Is dit dan een goed spel om gedoubleerd te verdedigen?

Het gaat tussen 4H, pas en 3SA. 4H valt het eerst af. Als partner geen vierkaart harten heeft zal dat geen succes zijn. Bovendien zouden de kleuren wel eens scheef kunnen zitten. Introevers dreigen. Pas is niet gek, maar ik vond mijn schopjes iets te klein. Ik bood 3SA, ook in de hoop op lange klavers aan de overkant. Druk op next voor het spelverloop.



4H zou geen succes zijn geweest, zoals gevreesd. 3Sx gaat down als je de klaverintroever weet te vinden. Dat zou wel moeten lukken. Na hartenstart ben ik down in 3SA. De ruitenstart gaf me net die extra ruitensnit die ik nodig had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten