woensdag 28 oktober 2009

stop niet met bieden

Op alle freaks uit Parijs kon je maar het beste door blijven bieden tot je erbij neer viel. Dat is wel vaker zo op wilde spellen, natuurlijk.



Wat nu te doen?

Doel van 4S openen is o.a. dat zij het verkeerd kunnen gaan doen. Normaal gesproken hou ik dan ook niet van om zelf nog eens door te gokken na eerst gepreëmpt te hebben. Maar deze kaart speelt wel erg goed tegenover honneurs in de majors. Bovendien: het denken van links geeft in elk geval aan dat hij punten heeft. Dat betekent dat 5K vaak zal worden gemaakt. Zoals een aantal lezers ook al opmerkte. De kans dat partner nu voor straf kan dubbelen neemt af. Dus er is meer voor te zeggen om nog een keertje door te bieden. En dat was ook goed:



Ik paste voor -420. Niet zo mooi. Het spel won nog wel omdat aan de andere tafel na hetzelfde biedverloop noord 5K doubleerde...

1 opmerking:

  1. Curieus doublet van Noord. Ik zat net te denken, dat Noord ook nog wel de optie heeft om na 5Kla 5Sch te bieden :). Ik zeg niet dat het zou moeten, maar zou dat veel eerder doen dan dubbelen.

    Dan wordt het opeens voor OW een leuk biedprobleem. Kan me voorstellen dat W aan een lekker hapje denkt en 5Sch opknoopt of gaat Oost nog 5NT of zo bieden?!

    Zo in de gauwigheid 6laag voor OW, 6sch voor NZ en tegen 6H moet je de introever vinden.

    Kan echt alle kanten op !!

    BeantwoordenVerwijderen