woensdag 7 december 2011

het eerste punt (1)

Vergeet je niet je inzichten met me te delen over dit biedprobleem, beste lezer?

Wat doe je als je niet wil dat in de finale van een WK voor landenteams twee teams uit het zelfde land tegen elkaar spelen? Een klein foutje in het toelatingsbeleid herzien? Of een extra regeltje maken dat als een land dit onverhoopt voor elkaar zou krijgen, deze twee teams elkaar in de halve finale dienen te treffen?

Als gevolg van bovenstaande vrolijkheid werd de finale van de Bermuda Bowl tussen Italië en Nederland dit jaar al in de halve finale gespeeld. En een mooie (en spannende) finale werd het. Alleen al over spel één valt een leuk klein boekje te schrijven.

Laten we gewoon eens bij het begin beginnen.
Wat open je in de eerste hand met niemand kwetsbaar met de volgende kaart?

4 opmerkingen:

  1. Als het systematisch kan om 4rui te openen (geen Namyats of zo) zou ik dat doen met de bedoeling om de schoppens nog te introduceren als ik die kans krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joris van Lankveld22 januari 2012 om 22:35

    Met een vijfkaart hoog en een lange lage kleur open ik het liefst altijd op 1-niveau. Hier dus 1R. Speelkracht genoeg toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martin de Haas8 maart 2012 om 10:47

    Met Muiderberg:
    2 schoppen Muiderberg en na het verwachte bieden van tegenstanders of partner 5 ruiten
    Zonder Muiderberg:
    1 schoppen (Ik bied met 65 13+ 1 ru en met 9-12 6-5 1 sch)

    BeantwoordenVerwijderen