dinsdag 15 september 2009

denken over de Bermuda Bowl, maar ook 3SA spelen

Het is voorbij. Het beste team heeft gewonnen. Jammer genoeg was dat team vooral het beste, doordat het minder grote fouten maakte dan zijn tegenstanders. Er is een aantal mooie spellen waarover ik zeker nog ga publiceren, maar voor mijn gevoel overheersten de missers. Nou is een WK finale vaak niet de mooiste wedstrijd van het toernooi. Ook bij bridge niet. Maar een paar van de finales die ik live heb gezien (Maastricht 2000, Monaco 2003, Estoril 2005) waren mooie gevechten. En de historische beelden van Lauria die voordoet hoe hij die kaart uit de dummy bijspeelde - leuk dat ik er bij was.
Maar sinds de uitschakeling van Nederland (we hadden die wedstrijd moeten winnen, denk ik) heb ik niet meer geblogd. Hoog tijd dus weer voor een spelletje.

Een gewone clubavond, maar niet ver voor het begin van de competitie, dus het is plezierig als het een beetje loopt. Er wordt dan ook wel serieus gespeeld, door sommigen. Een paar spellen voor het einde krijg ik de volgende 3SA te spelen:



Met deze kwetsbaarheid biedt west graag 3H. Al was het maar omdat het een irritante preempt is. Links start met h10.

Vraag 1: wat heeft west in harten?
Vraag 2: wie heeft klaveraas?
Vraag 3: wat doen we in slag 1?

Succes ermee...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten